CEIP Guillem de Montgrí - Centre d'Educació Infantil i Primària - Ctra. Sta. Agnès s/n Sant Antoni de Portmany (07820) - Tel/fax: 971344818 - Eivissa - (Illes Balears) ceipguillemdemontgri@gmail.com
Per dubtes i suggeriments: mayteandres@ceipguillemdemontgri.com


dimecres, 31 d’octubre del 2018

Dia de Tots Sants i Sa Trencada dels Fruits

Si cliqueu a la imatge, veure la nostra Trencada


Article: estorrent.es (Tradició gastronòmica a Eivissa)

Resum del CEIP Venda d'Arabí : Dia de Tots Sants a Eivissa


Article: arabalears.cat (orígens celtes)


SITE amb recursos
Hoy hemos hablado de la fiesta de todos los santos, consiste en en comer frutos secos y de los piñones que son muy caros y que algunos cogen los piñones de los árbol.

dimarts, 30 d’octubre del 2018

Asamblea

En la asamblea de hoy hemos hablado de la festa de Sa Trencada: hemos recordado que hemos de traer frutos secos,y tambien hemos hablado de las actividades de Sant Antoni de Portmany del Punt Jove, un altre oci... 



dilluns, 29 d’octubre del 2018

Estats d'ànim

Versos que expressen un estat d'ànim positiu
- Com un nígul blanc
en un cel blau. 
Quan estic en un verd prat
em sento com una rosella. 

- Avui estic feliç 
com la nau perdiu. 
- Estic somrient 
com un saltarí.

- Un dia assolejat, 

bonic i preciós. 
Les flors es veien més. 

- Els núbols canten, 
els ocells ballen
i l'alegria fa somriure a tothom. 

- Em sent com un sol groc
quan fa molta calor. 
Quan estic a la platja, 
em sento com un peix, 
nedant tranquil·lament. 

- Em sent com quan reguen una planta i creix. 

- El meu amor
em fa molt feliç.
El meu amic m'ha regalat
una caixa de llaminadures especials. 

- Al meu dia a dia 
estic més feliç que una síndria. 

- Avui estic radiant
com la llum del sol brillant. 

- Quan reguen una planta i creix. 

- Quan regalem un regal al nostre amic. 

- Em sento feliç perquè he tret un deu. 

- Avui estic molt feliç 
perquè vaig a jugar amb els meus amics. 

Versos que expressen un estat d'ànim considerat no positiu

- Em sent com un nígul
quan es posa negre, 
com un forat negre
que mai s'acaba. 
Quan el cel està negre
em sent identificat.

- Malamanent estic 
com una arbre perdut. 

- Està ploguent
no puc sortir, 
quina desgràcia per a mi!

- Fa un dia nebulós, 
el sol s'està amagant
i va a començar a ploure. 

- Em sent igual que una taula solitària. 
Em sent com una fruita madura. 
Vaig somiar que la neu ardia, 
que la lava relliscava, 
i també vaig somiar l'impossible: 
que vosaltres m'estimeu. 

- Està ploguent i no puc sortir, 
quan està ploguent em sent 
com si fos un raig que cau del cel. 

- Em sent com quan el meu equip preferit perd. 

- Estic enfadat 
perquè la meva marfe m'ha castigat. 
No em deixa quedar amb el meus amics, 
quina desgràcia per mi!

- Avui és un dia molt trist per mi
perquè s¡ha anat un amic.

- Avui estic molt enfadat
perquè el meu arbre s'ha trencat.

- Quan no reguen les plantes i es moren.
Quan no regalem un regal al  nostre amic pel seu aniversari.

- A vegades em sent com una flor,
quasi sempre sóc seriós.

Asamblea

En la asamblea de hoy hemos hablado sobre el cambio de horario de invierno. Hemos recordado que quien no haya hecho el examen de naturales lo hará mañana a la hora de castellano. 

Antes del patio hemos podido probar la tarta de limón que nos ha hecho la madre de Juan Carlos. Han aprovechado los limones del huerto del colegio. Es una receta típica inglesa de lemon pie

divendres, 26 d’octubre del 2018

Propuestas mascota

Hydra                                       Pez globo                         
Pez raya       Pulpo
Cangrejo ermitaño/cangrejo    Delfín
Pez espada                               Pez luna
Estrella de mar                        Plancton
Gató (pez gato)                     

dimecres, 24 d’octubre del 2018

Asamblea

Hoy en la asamblea hemos estado hablando de lo que hi vamos hacer en la hora de matematicas, hemos echo un rato de relagacion y nos hemos desdoblado.