CEIP Guillem de Montgrí - Centre d'Educació Infantil i Primària - Ctra. Sta. Agnès s/n Sant Antoni de Portmany (07820) - Tel/fax: 971344818 - Eivissa - (Illes Balears) ceipguillemdemontgri@gmail.com
Per dubtes i suggeriments: mayteandres@ceipguillemdemontgri.com


Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Tasques Valors. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Tasques Valors. Mostrar tots els missatges

dilluns, 15 de juny del 2020

VALORS. SESSIO 9. ABOMINABLE

Bon dia, classe, com estau? Avui us proposo, per ser l'últim dia, veure una pel·lícula molt polida, que tracta sobre els valors de l'amistat. Ser un amic no significa només jugar al pati, és poder comptar amb ells i ells amb tu, ser respectuós, ajudar-se, divertir-se i estimar-se. 

Avui no hi ha preguntes, només la pel·lícula que podreu veure al llarg d'aquesta setmana i valorar el concepte d'amistat que us mostra. Clicau damunt la foto i anireu directament a veure-la.


dilluns, 8 de juny del 2020

VALORS SESSIÓ 8. ROSA PARKS. LA DONA QUE VA DIR PROU.


Arrel de les notícies que ha mostrat les teles de ca nostra els últims dies us vull explicar una història molt interessant.


"Tothom mereix ser tractat de la mateixa manera, no us sembla? Siguem noies o nois, grans o petits, i vinguem d’on vinguem, tots hauríem de rebre un tracte just i igual. Però, per desgàcia, això no sempre és així. Us presentem una dona que va lluitar amb fermesa contra la injusticia… i la va vencer!

AIs Estats Units d'Amèrica, l'esclavitud estava prohibida des de l'any 1865. Però, encara que els afroamericans ja no eren esclaus, tampoc no se'ls consideraba iguals, ni de bon tros, a la resta dels ciutadans americans. Especialment al sud del país, el racisme era molt fort: hi havia botigues, restaurants, teatres i esglésies on només podien accedir els blancs. I als que eren mixtos, com també als transports públics, hi havia espais separats per a uns i altres.

PROHIBIT BEURE AIGUA

Mireu si era injusta la situació, que fins i tot hi havia fonts d'aigua i ascensors que els negres no podien fer servir! A més, només aconseguien feines mal pagades i ho tenien molt difícil per poder votar a les eleccions. I, per si tot això fos poc, hi havia una societat secreta de blancs racistes, el Ku Klux Klan, que es tapaven amb caputxes per atacar els negres i cremar-los les escoles i les esglésies…Quina por!

L'AUTOBÚS DE LA INJUSTÍCIA
La Rosa treballava de cosidora en uns grans magatzems a la ciutat de Montgomery, a Alabama. El dia 1 de desembre del 1955, tornava cap a casa en autobús, després d'un llarg dia de feina. A la seva ciutat, les files del davant dels autobusos estaven reservades als blancs, i els negres només podien seure a les del darrere.

PER AQUÍ NO HI PASSO!
Però aquell dia, quan els seients del davant es van omplir, el conductor va ordenar als negres que s'aixequessin dels llocs que els tocaven deixar per seure els blancs que acabaven de pujar. Tots els passatgers van obeir. però la Rosa va dir que no. Aleshores el conductor va avisar la policia. Van detenir la Rosa, se la van endur al calabós i li va posar una multa per trencar la llei. I ella va dir que no un altre cop, que no pagaria la multa: ella no havia fet res malament, era la llei que estava malament!

L'ADOLESCENT PIONERA
En realitat, aquella mateixa protesta ja l'havia feta nou mesos abans una noia de quinze anys, Claudette Colvin. A ella també l'havia detingut la policia. Però el cas de la Rosa va ser la gota que va fer vessar el vas. La paciència dels afroamericans tenia un límit!

UNA DONA AMB ESTUDIS
Per als joves negres, i encara més per a les noies, poder estudiar a l'institut era una fita força difícil. La Rosa ho va intentar, però va haver de cuidar la seva mare malalta.
Anys després, quan es va casar, el seu marit Raymond la va encoratjar a reprendre els estudis. i la Rosa va aconseguir el seu diploma! Sempre en va estar molt orgullosa ;)

La injustícia que va patir la Rosa aquell dia va fer que molts afroamericans sentissin que calia fer alguna cosa. Els ciutadans negres de Montgomery van decidir que no tornarien a pujar
a l'autobús fins que no els tractessin igual que als blancs! El mateix vespre que van arrestar la Rosa, una professora negra que es deia Jo Ann Robinson va escriure un missatge de protesta. Amb l'ajut de dos estudiants, es van passar tota la nit fent-ne còpies amb
una vella màquina. En van imprimir 35.000!
L'endemà al matí, sense haver dormit, els van repartir per tota la ciutat. I al migdia tothom n'anava ple: el fulletó presentava el cas de la Rosa i deia "el pròxim cop et pot passar a tu, o a la teva filla, o a la teva mare". I demanava que cap afroamericà no pugés als autobuses el dilluns següent. Allò no era gens facil, perquè gairebé cap negre no tenia cotxe propi i havien d'anar lluny de casa a treballar. Però el boicot va ser un èxit: dilluns els autobusos anaven gairebé buits!

AUTOBUSOS BUITS
Normalment, els ciutadans negres eren més del 80% dels passatgers, però aquell dia no n'hi havia ni un! L'acció es va allargar un dia, i un altre, i un altre. així fins a 381 dies, més d'un any! La gent es posava d'acord per compartir cotxe, o anava a la feina a peu, en bicicleta o fins i tot en mula! Desenes d'autobusos van quedar aturats per falta de passatgers i la companyia va perdre molts diners. 

De mica en mica, el crit de protesta es va estendre a altres regions. El 1956, els tribunals van eliminar la llei que imposava la separació per raça als autobusos. La lluita contra la injustícia va continuar i, finalment, la Llei de Drets Civils del 1964 va prohibir la segregació racial a les escoles, a les instakacions públiques, als llocs de treball i a les votacions electorals. Ja era hora, no us sembla?

LA DIGNITAT DE DIR 'NO'
Malauradament, a la Rosa el triomf li va costar car. Ella i el seu marit van perdre la feina, perquè molts blancs estaven rabiosos, i van haver de marxar de Montgomery. Però la Rosa s'havia convertit en una icona de resistència contra el racisme, i avui la història la recorda pel seu gest valent!

UN LÍDER MOLT PACÍFIC
Un altre protagonista important de la protesta va ser Martin Luther King, un predicador negre de la mateixa ciutat Tenia unes creences cristianes molt fermes i era un gran admirador de Gandhi, el líder que havia aconseguit la independència de l'India amb una lluita sempre pacífica. En Martin va guanyar el Premi Nobel de la Pau per la seva tasca contra la injustícia, però els seus enemics el van assassinar." (text de petitsapiens maig)

A continuació us poso l'enllaç per a que veieu un tros d'un video del programa Infok. Podeu mirar fins al minut 11:24. 

Clicau la imatge per a començar. 

Per acabar m'agradaria que compartissiu als comentaris, d'aqui baix al blog, les vostres impressions sobre la vida de la Rosa Parks i/o el video.



dilluns, 1 de juny del 2020

¡¡RECUENTO CLASS DOJO HOGWARTS!!

Ya tenemos el recuento de todo lo que habéis trabajado del 6 al 20 de mayo.

Debo felicitaros porque esta vez habéis trabajado mucho más (y muchos más). 





Esto quiere decir que estas dos semanas ha ganado la casa  Ravenclaw, así que hay que colgar su bandera. ¡Vaya subida de puntos más grande, menuda acelerada! Espero que continuéis así.
¡Enhorabuena! 




Enhorabuena también a Slytherin, que se ha quedado muy muy cerquita. 
Griffindor y Hufflepuff deberán ponerse un poco las pilas pero también han subido puntos así que... ¡Animaos un poquito más!

¿Quién ganará la próxima copa de la casa?

Recordad que tenéis puntos por los ejercicios de castellano, más aciertos, más puntos, así que fijaos bien en las preguntas, puntos también por participar en valores y en plástica.
5 puntos por actividad Plástica
5 puntos por actividad Valores
Puntos obtenidos de la actividad de Castellano (depende de respuestas acertadas) + 5 puntos dependiendo de la actividad.
Los de Religión también obtenéis 5 puntos, vuestra maestra me comenta si participáis o no de las actividades.

Volveremos a poner a cero nuestras puntuaciones y contaremos desde el lunes 25 de mayo a viernes 5 de junio( 2 sesiones de Valores/Religión, 2 de Plástica y 2 de Castellano).

Por si no recordáis el grupo al cual pertenecéis os lo recuerdo con las siguiente imágenes.




Como Pilar ha llegado recientemente comienza su andadura en Classdojo esta semana en el equipo Ravenclaw.








VALORS. SESSIÓ 7. EL CAMI PER ANAR A L'ESCOLA (II)

La Chanda és una nena de 10 anys que viu a Jharia, una ciutat índia que es dedica a l'extracció de carbó. La Chanda i tots els seus amics, cada dia, abans d'anar a l'escola, es dirigeixen a la mina de carbó a cel obert per treballar-hi un mínim de dues hores. Allà, entre la maquinària i una calor infernal, recullen el carbó que poden per vendre'l després a la ciutat. Així ajuden la família a arribar a final de mes.

Avui no us poso preguntes, només cal que em digueu què és el que més us ha sorprès del video.
Us enllaço aquest vídeo al que podeu accedir clicant la foto següent. 





Tenir l’escola tan prop i tan assequible és un privilegi molt gran. Hem de valorar quanta sort tenim i prendre consciència de la realitat que viuen molts nens i nenes del món. 



dilluns, 25 de maig del 2020

VALORS. SESSIÓ 6: EL CAMÍ PER ANAR A L'ESCOLA

En Qiang té 12 anys i és de l'ètnia lisu, viu en un poblet de les muntanyes de la província de Yunnan (la Xina), a la vora del riu Nu. Per anar a l'escola ha de travessar el riu per una zona de corrents forts on no hi ha cap pont, però aquesta gent ha trobat una manera enginyosa de travessar-lo, tot i que és una mica arriscada.


Heu de mirar el vídeo pitjant en AQUEST ENLLAÇ. Quan l'acabeu de mirar, heu d'entrar al vostre document del Drive i heu d'escriure què us ha semblat la història d'en Qiang. També podeu escriure sobre:
  • Què és el que més us ha sorprès?
  • Quines diferències hi ha entre el seu camí cap a l'escola i el vostre?
  • Què faríeu si us trobàssiu en la seua situació?

dilluns, 18 de maig del 2020

VALORS SESSIÓ 5. CADENA DE FAVORS INFINITA.

Us presento un curt que a mi, particularment, m'ha emocionat.
Aquest ens ensenya que les persones podem realitzar, al nostre dia a dia, petites accions que milloren la vida dels altres.

També ens fa veure que quan realitzes BONES ACCIONS fas FELIÇ a qui t'envolta. A més aquesta ACCIÓ AMABLE es contagia creant una cadena d'actes SOLIDARIS que fan d'aquest món un lloc millor.



Ara pensa en tu mateix i contesta amb sinceritat al teu document de VALORS:

1. De segur que has realitzat bones accions. Descriu una d'elles.
2. Com et vas sentir al realitzar-la?
3. Creus que les persones que no són amables, són felices? Explica per què.


Copia les preguntes (ctrl-c) enganxa-les al teu document de valors (ctrl-v) i així podràs respondre-les més còmodament. 

dilluns, 11 de maig del 2020

VALORS, SESSIÓ 4, 11/05/2020

ACTUALITZACIÓ VALORS: veig que alguns només heu posat el nom de l'emoció o alguns m'heu enviat un mail col·locant amb números les frases. No és el que demano. 
Amb cada frase desordenada us ha de sortir una frase cèlebre i l'heu d'escriure al document. En total us han de sortir ordenades 16 frases. 

Bon dia, classe!

Avui veureu una sèrie de vinyetes i haureu d'endevinar quin sentiment parla el comic d'avui.







De quin sentiment parlen aquestes vinyetes?

L'enveja                                       La ira                                  La por



Una vegada que ho sapigueu, ho apuntau al vostre document de valors. 
També us enllaço una activitat: haureu d'ordenar trossets d'oracions i obtindreu frases cèlebres i coneixereu qui les va dir. Totes tracten sobre el sentiment que estam treballant.
Espero que us agradin.

Activitat per a descarregar 

No cal imprimir res, només ordenar les frases (mentalment) i les escriviu al document.
Si voleu, i estau connectats a la vostra videoconfèrencia, podeu treballar plegats. 

dilluns, 4 de maig del 2020

PUNTUACIONES DE LAS DOS ÚLTIMAS SEMANAS

¡Enhorabuena, Slytherin!

ATENCIÓN, PUNTOS DE ÚLTIMA HORA, REVISANDO WHATSAPP (POR ESO SIEMPRE MEJOR QUE ME LO ENVIÉIS AL MAIL). 

SLYTHERIN SUBE 10 PUNTOS
RAVENCLAW SUBE 5 PUNTOS
POR LO TANTO LA PUNTUACIÓN FINAL ES: 


Esto quiere decir que estas dos semanas ha ganado la casa de Slytherin, así que hay que colgar su bandera.
Enhorabuena también a Gryffindor y a Hufflepuff, que se han quedado muy muy cerquita. Ravenclaw ha de ponerse un poquito las pilas para las próximas dos semanas. ¿Quién ganará la próxima copa de la casa?
Recordad que tenéis puntos por los ejercicios de castellano, más aciertos, más puntos, así que fijaos bien en las preguntas, puntos también por participar en valores y en plástica.
5 puntos por actividad Plástica
5 puntos por actividad Valores
Puntos obtenidos de la actividad de Castellano (depende de respuestas acertadas) o 5 puntos dependiendo de la actividad.
Los de Religión también obtenéis 5 puntos, vuestra maestra me comenta si participáis o no de las actividades.

Voleremos a poner a cero nuestras puntuaciones y contaremos desde el miércoles 6 a miercoles 20 (2 sesiones de Castellano, 2 de Plástica y 2 de Valores/Religión)




Valors. Sessió 3.

Bon dia, classe!

Ja tinc el portàtil!

D'aquesta manera, us proposo per avui, que ens veiem a la videoconferència de la classe a les 11. Abans haureu hagut de llegir les vostres respostes de l'altre dia, per posar-nos al dia i ho comentarem en conjunt, perquè pot haver-hi gent que no entén quin és el significat del valor de l'empatia i el podem ajudar entre tots.

Avui també penjaré els resultats d'aquestes dues setmanes de feina anterior dels nostres equips de Classdojo. 





dilluns, 27 d’abril del 2020

Valors Sessió 2. Dilluns 27 d'abril de 2020

Bon dia, avui us presento un video. 

La idea era fer una videoconferència però el meu portatil està espatllat, i el que estic utilitzant no li funciona la càmera ni el micròfon (jo tampoc ho entenc, és molt raro però sola no ho puc arreglar), així que haurem d'esperar a que el tengui reparat. 😭

Potser el que podem fer es tenir-lo preparat per la setmana que ve, haver pensat i escrit totes les respostes i parlar-ne (si ja tinc el portatil) de tot això que hem pensat al respecte del video.





La primera pregunta que us faré és:

De quin valor parla aquesta animació?

      - L'empatia                                    -L'autoconfiança                                      -L'autoestima



Recordam els noms dels personatges



A continuació contestareu les següents preguntes al vostre document de valors.

➔ Creieu​ ​que​ ​en​ ​Rai​ ​ha​ ​actuat​ ​correctament?​ ​Per​ ​què? 
➔ Com​ ​penseu​ ​que​ ​s’ha​ ​sentit​ ​en​ ​Dot?​ ​Per​ ​què? 
➔ Considereu​ ​que​ ​l’actitud​ ​de​ ​l’Ura​ ​ha​ ​estat​ ​correcta?​ ​Per​ ​què? 
➔ Què​ ​creieu​ ​que​ ​ha​ ​pensat​ ​l’Ada?  
➔ Us​ ​heu​ ​trobat​ ​mai​ ​en​ ​una​ ​situació​ ​similar?​ ​Què​ ​vau​ ​sentir?  
➔ Què​ ​diríeu​ ​que​ ​és​ ​per​ ​a​ ​vosaltres​ ​l’empatia? 
➔ Considereu​ ​que​ ​a​ ​la​ ​nostra​ ​classe​ ​tots​ ​sabem​ ​empatitzar​ ​amb​ ​els​ ​companys? Si​ ​no​ ​és​ ​així,​ ​què​ ​podem​ ​fer​ ​perquè​ ​això​ ​canviï? 

Feu un copia-pega d'aquestes preguntes i les contestau directament al vostre document.






dilluns, 20 d’abril del 2020

Feina valors setamana del 20 al 24 d'abril

VALORS: Per aquesta setmana us proposo visualitzar un petit curt que us enllaço. Una vegada vist, vull que escriviu un text  sobre les coses que pensau que feu per omplir de color ca vostra o les coses que podrieu fer, durant aquest temps de confinament. 
Aquest petit text me'l podeu enviar a la meva direcció de correu electrònic : gmambientalitzacio@gmail.com, important, posant a l'assumpte: Valors sessió 1 (i el vostre nom)

Una forta abraçada virtual!
Betty.