CEIP Guillem de Montgrí - Centre d'Educació Infantil i Primària - Ctra. Sta. Agnès s/n Sant Antoni de Portmany (07820) - Tel/fax: 971344818 - Eivissa - (Illes Balears) ceipguillemdemontgri@gmail.com
Per dubtes i suggeriments: mayteandres@ceipguillemdemontgri.com


dimecres, 8 de novembre del 2017

assemblea 8-11-2017

Avui en l´assemblea hem parlat de les mascotes dels companys, de la raça pitbull, de les races dels altres i un poc de la setmana del mar.

dimarts, 7 de novembre del 2017


HOY EN LA ASSAMBLEA HEMOS HABLADO DE QUE NUESTRA COMPAÑERA JUDITH EL JUEVES QUE VIENE VENDRÁ A NUESTRA CLASE POR ÚLTIMA VEZ, YA QUE SE VA A VIVIR A  ALICANTE, A  SANTA POLA.

También nuesstra compañera Aurora ha traído una alga roja que ha construido como idea para la semana del mar con botellas de plástico.




Avui en l' assemblea hem parlat de les fotos que ens començaran a fer demà. També del llibre de lectura indivindual que farem en català.

dimecres, 1 de novembre del 2017

CELEBRAM TOTS SANTS

Contava la meua estimada güela Catalina, que temps endarrera, a les cases pageses, la família al complet s'asseia rodant la taula i tots menjaven fruits secs amb molta alegria. A l'hora d'anar a dormir, es deixaven les escloves damunt la taula i els llums encesos, ja que es deia que a la nit passaven les "ànimes" dels difunts, que en veure tanta abundància deien: "Sempre així! Sempre així!"

El dimarts, tot l'alumnat de primària i els mestres varem voler seguir amb el costum tan nostre de la trencada. El matí va començar amb una deliciosa oloreta de castanyes torrades i va continuar amb una sortida al berenador de Cala Gració, on tots varem gaudir de fruits secs i jocs molt divertits.

Una jornada fantàstica! Volem donar les gràcies a les castanyeres de l'APIMA, que ens varen proporcionar una cistella carregada de calentetes i delicioses castanyes!





diumenge, 29 d’octubre del 2017

TORNAM A TREBALLAR AMB EL PLAFÓ INFORMATIU

El divendres passat vàrem tornar a tenir amb nosaltres a la pintora Romanie Sánchez. Seguint les seves orientacions, els nens i nenes de 5è varen decorar la pagesa de fusta amb motius de l'edifici de Sant Antoni anomenat Villa Mercedes.

Junts, varen fer una gran feina!

Ja fa un temps, en la seva xerrada a l'aula, en Marià Torres ens va explicar que el nom original d'aquest antic edifici era Can Wallis, ja que la va fer construir un consul anglès anomentat Ignacio Wallis, que va posar en funcionament la primera línia de vaixells de passatgers, un cop per setmana ,entre Eivissa i Barcelona. 
El nom actual ve donat per la última propietària de l'edifici, Mercedes Riquer, que provenia d'una de les famílies més importants d'Eivissa. El germà de na Mercedes, Jordi Joan Riquer, va escriure a la vivenda, la primera novela publicada en català a Eivissa, anomenada Metges o traficants? a l'any 1937.







 

Set Ciències

TALLER DE CIÈNCIA

Dijous passat els nens i nenes de 5è i 6è varen anar al Far de Ses Coves Blanques, on en Jordi Pereyra, autor del bloc Ciencia de sofá  i escriptor de dos llibres : El universo en una taza de café i Las cuatro fuerzas que rigen el universo, realitzava un taller de ciència. Va ser molt interessant!

En acabar el taller, el grup de 5è, va anar al port, davant de l'edifici anomenat Villa Mercedes per dibuixar-lo.

Què bé ho vàrem passar!




dijous, 26 d’octubre del 2017

Excursión

Hoy hemos ido a el Faro de las Cuevas Blancas,hemos hecho unos talleres de ciencia en el Faro y luego hemos ido a ver el restaurante  Villa Mercedes. También hemos hecho unos bocetos del Villa Mercedes,para mañana acabar nuestra payesa que se colocará delante del Villa Mercedes. 
¡NOS LO HEMOS PASADO MUY BIEN!
Resultat d'imatges de villa mercedes

dimecres, 25 d’octubre del 2017

ENS ACOMPANYA N'ENRIC, PAPÀ DE NA NEUS.

Com ja sabeu, ens agrada que els familiars vingueu almenys dos cops durant el curs escolar per explicar-nos alguna cosa sobre la vostra feina, algun aspecte que domineu, que us agradi...

El dimarts passat vàrem tenir amb nosaltres a n'Enric, que ens va explicar què és un club nàutic, com es la seva feina en el de Sant Antoni i ens va parlar del funcionament de la Setmana de la Mar que organitza l'àrea esportiva d'aquest. A més, ens va mostrar vídeos i imatges molt interessants. 

MOLTES GRÀCIES, ENRIC!! (També a na Neus per insistir)








COMENÇAM L'APADRINAMENT LECTOR AMB ELS FILLOLETS DE PRIMER

El divendres passat  els nens i nenes de 5è varen baixar a saludar als seus fillolets i filloletes de primer. Què contents estaven de continuar apadrinant el mateix grup enguany!

Aquí els teniu, saludant-se!