CEIP Guillem de Montgrí - Centre d'Educació Infantil i Primària - Ctra. Sta. Agnès s/n Sant Antoni de Portmany (07820) - Tel/fax: 971344818 - Eivissa - (Illes Balears) ceipguillemdemontgri@gmail.com
Per dubtes i suggeriments: mayteandres@ceipguillemdemontgri.com


Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris sortida_voltants. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris sortida_voltants. Mostrar tots els missatges

dilluns, 23 de maig del 2011

Coneixement del medi - Sortida "Esglèsia de Sant Antoni"

Avui hem fet una visita molt especial per investigar aquests llocs dels que hem parlat a l'aula, per exemple, on se refugiaven els pagesos eivissencs i quina arma usaven per defensar-se, com per exemple, el canó que heu vist avui.

El documental "La historia a través de los ojos de Marieta" ha fet que poguem viure per uns moments com seria amagar-se ràpidament d'invasors de la terra, quins tipus d'aliments agafaven per sobreviure unes quantes setmanes fins poder sortir per tornar a viure en llibertat.

Segons l'article del diari última hora:

"En él se cuenta de forma didáctica y amena el proceso de construcción del templo y su antiguo uso defensivo por parte de los vecinos de la zona ante los ataques de los piratas en el siglo XVII, a través de una niña de nombre Marieta, interpretada, como todos los papeles, por 21 miembros del grupo de teatro Quartó de Portmany.

Para ello, se ha rodado en algunos de los lugares menos conocidos del templo y que normalmente permanecen cerrados al gran público. Uno de los más llamativos son los habitáculos donde se refugiaban los vecinos cada vez que había un ataque.

Y después, los más valientes, se subían a la torre, y como afirma Torres, «intentaban rechazar a los invasores a través de estas piezas de artillería que alcanzaban una distancia de 4 kilómetros y medio llegando a cerca de sa Conillera».
"

Heu tingut l'oportunitat de visitar el canó, no tothom pot pujar a veurer-lo però en Toni, ens ha fet el favor de deixar-nos fer un parell de fotografies i fins i tot, tocar-lo, un canó de ferro, pur i dur ferro....

Quan pot pesar un canó com aquest? a quina distància era capaç de llançar projectils?

Què us ha agradat d'aquesta sortida? Per què?




Gràcies per gaudir de la visita, ara toca fer posada en comú a l'aula :)

dimecres, 20 d’abril del 2011

Feïm camí - Bones vacances!!!


Avui hem fet camí per la natura, visitant una petita cova situada als nostres voltants. No hem tingut gaire temps per parlar-ne a l'aula ja que arribaven les estimades vacances però, aprofitarem aquest espai per recordar-la.



Una sortida pels voltants, un camí iniciat, continuat i acabat, heu pogut observar el vostre entorn? us heu fixat que trobaveu més curiositats a la tornada que no pas a l'inici? Per què? els vostres ulls se fan més grans o els tenieu igual? llavors..... com és que no vareu veure els ossos de cabres o el forn de calç? qualcú ha vist el pèl de bruixa? segur que si :).



I és que tothom ha fet el mateix camí fent coses diferents, com pot ser? no és estrany... ja que caminar és un bona activitat per conèixer-mos millor, per mostrar sentiments i interessos, fins i tot, la nostra manera de caminar, com pujar una pendent....



Tal vegada no t'ha interessat cercar res als arbres però si que t'ha agradat trobar-te un forn al mig de la natura oi?

Miram on posam cada peu per no caure, ens agafam a un company, demanam ajuda i tornam a seguir el nostre camí, també n'hi ha que no cauen i ajuden a la resta a seguir.

Per tant....us desig que tingueu un bon camí cap a les vacances i per la resta i més!

Bones vacances!