CEIP Guillem de Montgrí - Centre d'Educació Infantil i Primària - Ctra. Sta. Agnès s/n Sant Antoni de Portmany (07820) - Tel/fax: 971344818 - Eivissa - (Illes Balears) ceipguillemdemontgri@gmail.com
Per dubtes i suggeriments: mayteandres@ceipguillemdemontgri.com


dimarts, 8 de febrer del 2022

 SEGON DIA SETMANA DE LA MAR

Avui hem continuat amb la nostra aventura a la Setmana de la Mar. Quan hem arribat al Club Nàutic, n'Oriol i na Marta ja ens estaven esperant per fer un taller de banderes. Ha estat molt interessant!!!




I després d'omplir el nostre Quadern de Bitàcola i fer un dibuix, hem anat als catamarans, per embarcar-nos cap als illots de Ponent! 






Hem anat amb els catamarans a fer una volta prop dels illots. N'Oriol ens ha explicat el nom dels illots i na Marta ens ha parlat de les costes. A més, hem anat a Cala Comte, on hem desembarcat i hem pogut jugar una estona. Ha estat fantàstic gaudir d'aquesta platja!


Quan hem acabat de jugar hem tornat als catamarans a recuperar forces i hem dinat uns deliciosos macarrons. A més, durant els trajectes els alumnes han pogut conduir els catamarans, resoldre enigmes i aprendre nous nusos mariners.


El dia ha estat espectacular i ens ho hem passat beníssim!
Demà continuarem l'aventura... FORMENTERA ENS ESPERA!!!



dilluns, 7 de febrer del 2022


 PRIMER DIA SETMANA DE LA MAR

Avui matí els alumnes de 5è d'Educació Primària hem gaudit del nostre primer dia a la Setmana de la Mar. 



La nostra aventura d'avui ha començat a les 9.15 hores quan ens ha vengut a buscar un bus a l'escola per portar-nos al Club Nàutic de Sant Antoni. Allà, ens esperaven na Marta i n'Oriol que ens han acompanyat durant tot el dia. Quan hem arribat al Club Nàutic ens han explicat les normes i el funcionament de les instal·lacions i ens han fet cinc cèntims del que faríem al llarg del dia. 


Després ens hem repartit en tres grups per anar en 3 catamans. El mar estava fantàstic i el temps ens ha acompanyat al llarg del dia. Hem fet una excursió fins Cala Bassa. Allí, a la platja, hem cercat evidències de biodiversitat i després na Marta ens ha fet una explicació molt interessant sobre éssers vius que podem trobar al nostre mar i ens ha mostrat també diferents espècies de mol·luscs, animals, plantes... 




Una vegada hem acabat aquesta activitat, hem tornat als catamarans on hem menjat un deliciós dinar i hem après coses interessants sobre nusos mariners. 



A les 16.00 hores hem arribat al port de Sant Antoni i allí hem agafat el bus que ens ha tornat a l'escola. 

 



Demà continuarem amb la nostra aventura, esperem passar-ho igual de bé!!!

dijous, 2 de desembre del 2021

 EXCURSIÓ A SA CALETA I SES PAÏSSES DE CALA D'HORT


Per fi ha arribat el dia que tant esperavem! I aquest matí hem decidit sortir, tot i que alguns núvols grisos ens feien pensar que potser ens remullariem una mica (i així ha set) però ha valgut la pena!

Ens hem posat la motxilla a l'esquena i hem partit cap al poblat fenici de Sa Caleta. Quina il·lusió trobar-nos al lloc on varen viure els fenicis! Hem vist restes d'un forn on fonien plom, restes d'un telar, d'un temple i fins i tot de cornets anomenats "múrex" que els fenicis utilitzaven per crear un colorant! Què interessant tot el que ens ha explicat na Carmen!

En acabar, ens hem dirigit a Ses Païsses de Cala d'hort, un assentament d'època púnico romana del segle V a.C. Hem vist les restes de vàries vivendes, una cisterna ben conservada, una necròpolis... Infinitat de meravelles que és important conservar i estudiar. Ens ha cridat molt l'atenció que un tresor com aquest, no estàs vallat. Qualsevol persona pot accedir a totes les restes i desfer-les, pintar-les o emportar-se-les... Trobam que aquestes restes s'haurien de valorar i cuidar molt més.

Aquí teniu unes imatges de la divertida jornada:



























dimecres, 1 de desembre del 2021

Educació Física

                     SETMANA DE L'ESPORT ADAPTAT

El dia 3 de desembre és el Dia Internacional de les persones amb discapacitat. I per celebrar-ho, tots els centres escolars adherits, la setmana del 29-11 al 3-12, practicarem activitats esportives i jocs adaptats amb els següents objectius:

 

Clicau damunt el cartell i podreu veure fotos de la sessió d'avui:


A l'aula hem estat parlant del goalball, un esport per a persones amb baixa visió i el voleibol asseguts, ambdós esports paralímpics actualment. Aquí us deix uns vídeos d'aquests esports:


dijous, 4 de novembre del 2021

Concurs Fotografia de Tardor

 Bon dia famílies!

Aquí us presentem el cartell del Concurs de Fotografia de Tardor que farem a l'escola aquest curs. Us animem a participar i a disfrutar dels paisatges i colors d'aquesta estació tan especial com es la tardor. Una abraçada i molt d'ànim!

dimarts, 26 d’octubre del 2021

Sortida a la Finca Terra Masia

 

Visita a la Finca Ecològica TERRA MASIA


Avui, 26 d'octubre, els alumnes de 5è han pogut gaudir d'un fantàstic dia rodetjats de natura. 

"Semilla" ens ha organitzat una fantàstica visita a una finca ecològica, anomenada Terra Masia, situada a la zona de Santa Eulàlia. Na Marga, responsable de "Semilla" i en José, responsable de Terra Masia, han estat els encarregats de realitzar-nos una visita guiada molt enriquidora i divertida.





Durant la visita ens han explicat com funciona la finca, ens han mostrat els animals i els cultius que tenen, així, com moltes curiositats interessants. Els animals que més ens han agradat han estat els porcs, una espècie eivissenca anomenada "porc negre" que estan intentant recuperar. 

A més, ens han explicat coses molt interessants que hem pogut associar a conceptes que estem treballant a l'àrea de Ciències Naturals, com els ecosistemes, el biòtop, la biocenosi i l'equilibri dels ecosistemes.

Visitant els cultius de plantes aromàtiques.



Aquí, en José ens feia una de les seves meravelloses explicacions.

La visita ha estat una gran experiència per tots, tant per petits com per grans, i tots hem après moltes coses noves, interessants i inquietants. 

Moltes gràcies Marga i José, ens ha encantat la visita!

Ha estat un dia fantàstic!




dilluns, 25 d’octubre del 2021

RECERCA INFORMACIÓ TOTS ELS SANTS

 


Seguim preparant el document del dia de"Tots els Sants" (1 Novembre), hem buscat informació, llegit articles sobre el tema de la festivitat i per últim, hem seleccionat el que a cadascú l'ha paregut més interessant, per acabar fent un document Word que després presentarem als companys de classe.

Aquí està la imatge dels components d'aquesta activitat de Religió.

Salut

Alberto Vicente
Mestre de Religió CEIP Guillem de Montgrí

dissabte, 23 d’octubre del 2021

Continguts i criteris de qualificació del curs 21-22

Estimades famílies,

Com cada curs escolar, posam al vostre abast els continguts que es treballaran durant el curs i els criteris amb els quals ens regim per avaluar els vostres infants.

Passau un bon cap de setmana.

Equip del 5è nivell


CONTINGUTS DE 5è


CRITERIS DE QUALIFICACIÓ DE 5è

dimarts, 12 d’octubre del 2021

 Visita a l'escola de 3 grans esportistes!!!





El passat divendres, els alumnes de 5è i 6è vàrem poder conèixer a tres grans esportistes, els quals ens van transmetre la seva força i ens van contar els seus testimonis, que ens van permetre conèixer la seva capacitat de superació personal.

Els alumnes de 5è vàrem poder conèixer a en Xavier Caballol i a en Joan del Rio, dos grans esportistes que ens van contagiar la seva força i la seva superació personal. Ambós esportistes ens van explicar com havia canviat la seva vida després dels accidents que havien tingut i com el món de l'esport els havia ajudat a superar la seva situació. 

De fet, ens van explicar que es dediquen semi-professionalment al món del ciclisme i varen acudir al centre amb les seves pròtesis i la seva bicicleta adaptada. Ahhh! I amb algunes de les medalles que havien guanyat!




La xerrada amb Xavier i Joan va ser una experiència molt enriquidora, que va tenir moments de reflexió i emoció, on els alumnes vam poder demanar i fer gran quantitat de preguntes. 

Exemples com el de Xavier i Joan ens ajuden a veure que tot i que la vida a vegades sigui complicada i ens ho posa difícil, em de mirar la part possitiva i seguir "caminant".

Aquest passat cap de setmana varen competir a la volta cicloturista d'Eivissa, esperam que l'hagin gaudit!

Molta sort Xavier i Joan!
Per nosaltres ja sou uns campions!!!!