CEIP Guillem de Montgrí - Centre d'Educació Infantil i Primària - Ctra. Sta. Agnès s/n Sant Antoni de Portmany (07820) - Tel/fax: 971344818 - Eivissa - (Illes Balears) ceipguillemdemontgri@gmail.com
Per dubtes i suggeriments: mayteandres@ceipguillemdemontgri.com


dimarts, 30 de març del 2021

Activitats extraescolars

 SETMANA DE LA MAR 🐬

Per fi ha arribat el dia que tant esperàvem! Començam una gran aventura! Molts i moltes heu dormit poc. El matí a les aules hi ha nervis, rialles, impaciència, emoció... Així que... PARTIM!

                                                29-03-21

L'autobús ens ha duit al Club Nàutic i allí començam la jornada amb les presentacions i després, passam a omplir un quadern de bitàcora molt interessant que ens han donat. En acabar visitam la Conillera. Clicau damunt la imatge per veure les fotos de la jornada.




                                                30-03-21

Segon dia! Tenim moltes ganes de tornar a la mar, així que, després de fer un petit diari i un dibuix d'ahir al quadern de bitàcora, ens embarcam als catamarans rumb a Cala Bassa. Avui fa més vent i això ens permet navegar a vela. Fantàstic lliscar la mar sense el soroll del motor! Na Marta, l'educadora ambiental, ens fa un taller molt interessant sobre la biodiversitat a la mar.

Clicau damunt la imatge.



                                                  
                                                  31-03-21

Avui és el tercer dia i partim cap a Formentera! Fa vent i el vaixell es mou bastant, sort que el trajecte és curt! En primer lloc anam a La Mola, on la bióloga marina que ens acompanya, na Marga, ens deixa mirar des de dalt d'un penya segat amb diferents aparells. Després entram dins el far, que actualment és un museu de la mar. A continuació partim cap a la platja d'Illetes, on dinam i feim un taller molt interessant. I en acabar, ens embarcam. Segueix fent vent i, com que anam a la part descoberta, ens remullam una mica amb els esquitxos!





divendres, 26 de març del 2021

SESSIONS D,HORT DEL MES DE MARÇ.



Els alumnes de 5è han continuat fent activitats relacionades amb l'hort. Com ja sabeu, aquestes activitats les realitzem quinzenalment, i solen tenir una durada de mitja hora, que quasi sempre se'ns passa volant!!

El dia 8 varem tenir la sort de què ens va ploure, feia molta falta!! Per aquest motiu, na Laura va aprofitar per a preparar activitats que es poguessin realitzar dins l'aula. Ens va portar diferents fruits d'un hort i els varem ubicar en un mapamundi, és a dir, varem aprendre l'origen de cada un d’ells. Tots ells solen ser comuns en la nostra alimentació (albergínies, tomates, etc). Varen descobrir que molts d'ells venen d'Amèrica, tot i que varen ubicar aliments a pràcticament tots els continents.

El dia 22 va fer bon temps i varem realitzar tasques relacionades amb la preparació de la terra per a la seva sembra i/o plantació. A banda d'això, na Laura també ens va ensenyar com estan creixent les plantes d'uns mini hivernacles que ha preparat amb material reciclat (garrafes d’aigua i paper de vàter), terra, pedres i llavors, i varem regar les plantes que estan sortint. Quan aquests planters hagin crescut i estiguin preparats per a ser sembrats, els plantarem a la terra que hem estat treballant.

Podeu veure les fotos d'aquesta darrera sessió en el següent enllaç: 👇

https://photos.app.goo.gl/QRbDZHjTABBmcoWS8

dijous, 25 de març del 2021

Asamblea 23/03/21 5ºA

 Lucía nos ha dicho que que su hermana ha aprobado todos los exámenes de la universidad. Es su primer año y nos alegramos mucho de que le haya ido tan bien. 

Carolina nos ha dicho que casi tiene otro perro de su tía abuela,  pero finalmente se lo ha dado a la vecina.

Hemos hablado sobre un pintor urbano llamado Bansky. En otra ocasión ya hablamos de él y hoy ha salido de nuevo su nombre en la asamblea, ya que Rebeca ha leído que ha vendido uno de sus obras más famosas, la que podéis ver aquí, y ha donado el dinero a un hospital. Como podéis ver, es un homenaje a los sanitarios/as.


Hemos investigado sobre él. Resulta muy misterioso, porque no se conoce su identidad, aunque se sospecha que pueda pertenecer a un grupo musical.


dimecres, 24 de març del 2021

Semana del Mar

 INFORMACIÓN SOBRE LA ACTIVIDAD

Estimadas familias, como sabéis los próximos días 29, 30 y 31 de marzo el grupo de 5º realizará tres salidas para conocer la riqueza de nuestro mar y costas. 

OS QUEREMOS RECORDAR ALGUNAS CUESTIONES IMPORTANTES:

-  Los alumnos y alumnas deberán estar en el centro a su hora habitual, a las 9:00h de la mañana y la recogida se realizará en el colegio por la tarde, a las horas indicadas en la hoja informativa (importante consultarla, ya que cada día es a una hora diferente).

- Deben traer una mascarilla de recambio por si fuera necesaria.

-No nos está permitido administrar medicación sin una autorización firmada por la familia. Por tanto, si pensáis que vuestros hijos/as necesitarán tomar biodramina, deberán tomarla ellos mismos o firmar un documento oficial en el centro.

- Podrán llevar aparatos electrónicos (el que considere la familia, bajo su responsabilidad) únicamente para hacer fotos, ya que habrá un concurso de fotografía. La participación será opcional.

- Los alumnos cada día deben traer su desayuno. La comida (de mediodía) del lunes y del martes está incluida (podéis consultar el menú en la hoja informativa). El miércoles, el día que vamos a Formentera, además del desayuno también deberán traer su comida (y los cubiertos en caso que sea necesario).

En caso de intolerancia o alergia alimentaria de la que el centro no tenga constancia, es importante que se notifique.

- Desde el Club Náutico se nos ha insistido en que evitemos llevar y utilizar el plástico y el aluminio.

- Las diferentes actividades y excursiones se harán siguiendo las medidas anti Covid establecidas por el Club Náutico.


Saludos,

Tutoras de 5º

Assemblea 23/03/21 5èA

Avui hem parlat d'una gran notícia! Des de fa dos dies, està prohibida  a les Illes Balears la venda de plàstics d'un sol us,  Ens ha semblat una decisió molt important i positiva pel medi ambient i les persones. La mar estirà més neta i els animals i les persones molt més sans!

Clica damunt la imatge per veure la notícia al Diario de Ibiza.



A na Carolina li ha caigut una dent.


dilluns, 22 de març del 2021

Fitxa interactiva per valors

La amistad, una ficha interactiva de Juarmasoga
liveworksheets.com

Asamblea 22/03/21 5ºA

¡Ya es primavera! Hemos hablado del significado de "equinoccio" y hemos visto como se celebra el Equinoccio de primavera en distintos lugares del mundo. 

Clica encima de la flor para poder leer la información.



Dani nos ha traído unas marionetas que ha hecho con su tía. Son preciosas  y les ha puesto nombre. Os presentamos a Jaquelin y Jack. Los compañeros y compañeras le han hecho preguntas sobre los materiales usados y su elaboración.





¡Gracias por traerlas, Dani. Nos encantan! 







   


dijous, 18 de març del 2021

5ºA. Asamblea 18/03/21

Hoy hemos hablado de que los próximos días va a hacer mal tiempo y van a bajar las temperaturas 10 grados.

Hoy nos tiene que llamar Quique para decirnos que tenemos que llevar a la semana de la mar.

Noah vio a dos chicos sin mascarilla cuando todo el mundo la llevaba puesta.

Yago vio un video en YouTube de un chico que no llevaba la mascarilla i un señor le preguntó por que no la tenía puesta y dijo que no la llevaba porque le molestaba.

dimecres, 17 de març del 2021

Assemblea 17/03/21 5èA

Avui alguns companys de la classe han dit que tenen cans i tenen la menstruació.

Na Daniela ha dit que quan la caneta de la seva àvia va tenir la menstruació es varen trobar amb un cá i diu que la perseguia tot el temps.

Na Nerea ha dit que quan va néixer era molt petita.

Na Laia ha dit que tenia un gat i se'n va anar davall un cotxe.

dimarts, 16 de març del 2021

Fitxa interactiva. Els músculs.

Clica damunt la imatge per poder fer la fitxa interactiva.