Hoy hemos hablado de que Manuel ha tenido un primo, hemos resuelto dudas sobre la Semana del Mar y por últimos de que el primo de Rim y el padre de Lola han estado nadando entre tiburones.
Hoy hemos hablado de que Manuel ha tenido un primo, hemos resuelto dudas sobre la Semana del Mar y por últimos de que el primo de Rim y el padre de Lola han estado nadando entre tiburones.
A Daniela le han puesto gafas. Estan votando en Estados unidos. Dos pilotos se han estrellado en el mar.
Avui hem parlat de què han trobat gel als dos pols de la lluna. També que podem trobar pingüins des de l'equador fins al pol sud . Després hem mirat si els pingüins són ovovivpars i hem vist que no. L'ornitorinc sí és ovovivípar.
Avui és l'aniversari de na Mara. Molts anys i bons!! Na Daniela ha dit que hi ha hagut una manifestació. Na Lucia ha dit que la seva germana avui farà la seva primera pràctica de conduïr cotxe. Demà ens contarà com li ha anat. Hem comentat que esperam que no plogui, ja que sempre és més complicat per començar.
Avui hem parlat de la activitat que hi ha que fer per participar a la "setmana de la mar", i n'Ahlam ens ha parlat d'un "planeta errante"que és un planeta que no segueix una òrbita al voltant d'una estrella o sol, és a dir, un planeta que esta "flotant" a la Via Lactia, del tamany de la Terra.
Na Mara i na Carolina varen anar a veure els flamencs.
Na Tessa ha explicat que han d'operar al seu ca.
XXVI SETMANA DE LA MAR 2021
Estimades famílies, com sabeu, en arribar a 5è tenim l'oportunitat de participar a un concurs per optar a gaudir de la Setmana de la Mar.
Aquesta consisteix en cinc dies de convivència i d'activitats a la mar i mediambientals. Aquesta activitat l'organitza el Club Nàutic Sant Antoni amb el suport de diferents entitats.
CONCURS D'ACCÉS
Per poder participar al concurs d'accés els alumnes hauran de fer un treball que consistirà en una part plàstica: elaboració d'una mascota (ésser viu del mar, de les Illes Balears) i una part documental: petit dossier (d'un full) explicant la importància d'aquest ésser viu al seu ecosistema.
COM HA DE SER EL TREBALL
- La maqueta de la mascota ha de tenir unes dimensions d'aproximadament 30 ✖ 20 ✖ 20 cm (imaginau un prisma d'aquestes dimensions. Hi ha de caber dins).
- S'ha d'acompanyar d'un lema o eslògan que justifiqui l'elecció de la mascota.
- Se li ha d'assignar un nom que guardi relació amb la seva naturalesa.
- Es realitzarà amb plàstic reciclat (reutilitzat).
- No està permès l'ús de materials ni restes orgàniques (copinyes, posidònia, algues...) o arena obtinguda de les platges.
PROCEDIMENT DEL CONCURS
- A la 1ª fase es seleccionaran 10 treballs, entre els quals hi haurà un mínim de 3 grups de Sant Antoni.
Els grups no seleccionats a aquesta 1ª fase, per ordre de puntuació (fins a 15 grups) participaran en El dia de la Mar als mesos d'Abril i Maig del 2021 (un día de sortida a la mar i activitats variades mediambientals).
El jurat estirà format per tècnics i autoritats en representació de les diferents entitats organitzadores.
- 2ª fase. Els 10 grups seleccionats a la 1ª fase, participaran a la 2ª, que tindrà lloc entre el 25 de Gener i el 23 d'Abril del 2021, que consistirà en 5 dies d'activitats i sortides relacionades amb el medi ambient: sortida a la mar en catamaran, visita a Ses Salines, excursió a Formentera...
* Cada any, la mascota s'ha fet en grup de forma cooperativa, però enguany les condicions sanitàries no ho permeten.
És per això que hem decidit que cada alumne faci la seva pròpia mascota i posteriorment es realitzi una votació al centre. La que obtengui més punts serà l'elegida per presentar al concurs. Totes tindran la seva nota per a l'àrea de Plàstica.
JA PODEU COMENÇAR A FER-LES. LA DATA D'ENTREGA SERÀ EL DIA 1 DE DESEMBRE. ÀNIM I A CREAR! INTENTAU SER ORIGINALS!
MASCOTES D'ALTRES ANYS
CUIDAM L'HORT
El dilluns passat els nens i nenes de 5èA, juntament amb n'Alba, varen anar a l'hort. Varen sembrar llavors de remolatxa, garbellar el compost, regar faves, rastrillar i posar herbes a la compostera... Mirau què enfeinats!
Clicau damunt la imatge i voreu totes les fotos.
El divendres varem celebrar el dia de Tots Sants a l'escola i, com mana la tradició, no varen faltar fruits secs ni castanyes torrades, gràcies a les fantàstiques castanyeres de l'escola. Gràcies, AMIPA!
Després, amb na Paula, els nens i nenes de 5èA varen fer una preciosa manualitat. Gràcies per tot, Paula!
Aquí teniu imatges de la jornada...